W 2030 roku nie będziemy już młodzieżą. Miasto będzie inne.

  • Marszałkowska 8

2030

reż.Michał Buszewicz
15.10 16:00-17:30
  • TR bez barier / Pętla indukcyjna
15.10 19:00-20:30
  • TR bez barier / Pętla indukcyjna
Kup bilet
  • Reżyseria

    Michał Buszewicz

  • Premiera

    23 czerwca 2023

  • Czas trwania

    około 1 godz. 30 min

  • Bilety

    Bilet normalny: 45 zł
    Bilet ulgowy: 25 zł

Uwaga!

W spektaklu wykorzystywane są światła stroboskopowe, głośne dźwięki oraz dym.

Obsada

Dima
Aleksieiev

Tymoteusz
Bereza

Maja
Dębniak

Maria
Godlewska

Ada
Grodzka

Malwina
Lasowy-Cibor

Antonina
Marcyniak

Tetiana
Nestroina

Aleksandra
Radkowska

Małgorzata
Sobieraj

Kacper
Zakrzewski

Marek
Zieliński

O spektaklu

W 2030 roku nie będziemy już młodzieżą. Miasto będzie inne. Inne problemy, inne rozwiązania. Inna atmosfera. Jako grupa młodzieży spotykającej się w TR Warszawa w 2023 roku chcemy zostawić po sobie wspomnienie naszej opowieści o mieście z tu i teraz. Opowieści jak najbardziej subiektywnej, opartej o nasze potrzeby, wspomnienia i doświadczenia. A może nie cała ta opowieść jest prawdziwa? Może niektóre jej elementy są zmyślone, a niektóre są żartem, fantazją, życzeniowym stwarzaniem rzeczywistości? Może nawet nie chcemy odróżniać, których rzeczy doświadczyliśmy w tym mieście, których na scenie, a których w wyobraźni? Ale wszystkimi chcemy się z wami podzielić, żebyście mogli zabrać je do roku 2030. O ile taki w ogóle będzie.

Spektakl “2030” jest próbą uchwycenia miasta w procesie zmiany i sportretowania siebie samego i siebie nawzajem wewnątrz miasta. Zobaczenia dla kogo to miasto jest stworzone i ile z niego można wziąć dla siebie.

Spektakl inspirowany jest dokumentem „Młoda Warszawa. Polityka młodzieżowa m.st. Warszawy”, stworzonym przez Urząd m.st. Warszawy. Kluczowy wydaje nam się poniższy fragment dokumentu: „Można odnieść wrażenie, że w życie dzisiejszych nastolatków i nastolatek wpisane są ryzyka i niepewności, często będące wynikiem działań lub braku działań ze strony dorosłych. Ulrich Beck, znany jako twórca koncepcji społeczeństwa ryzyka, definiując ryzyko, zwraca uwagę, że jest ono konsekwencją postępu naukowo-technologicznego, przemian społecznych, gospodarczych czy modernizacji. Młodzi ludzie dorastają w świecie, który nieustannie się zmienia, próbują radzić sobie z pojawiającymi się wyzwaniami, a jednocześnie przejmują się tym, jak za kilka(naście) lat będzie wyglądać nie tylko świat, ale i miejsce, w którym mieszkają”. 

Warsztaty do spektaklu

Spektakl realizowany jest w ramach projektu współpracy TR Warszawa z Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy. Oprócz spektaklu Dział pedagogiki teatru i dostępności opracował materiały edukacyjne skierowane do grup młodzieżowych, które uzupełniają proces wspólnej, artystycznej refleksji nad dokumentem „Młoda Warszawa. Polityka młodzieżowa m.st. Warszawy”.

Do zapoznania się z materiałami edukacyjnymi (krótki film oraz scenariusz warsztatów) zapraszamy w szczególności wychowawców/wychowawczynie grup ze szkół ponadpodstawowych. 

Twórcy i twórczynie

scenariusz, dramaturgia i reżyseria: Michał Buszewicz

scenografia/kostiumy/wideo: Michał Dobrucki

muzyka: Aleksandra Gryka

choreografia: Katarzyna Sikora

reżyser światła: Jędrzej Jęcikowski

pedagog teatru: Michał Domański, Piotr Piotrowicz

asystentura dramaturgiczna: Marta Szlasa-Rokicka

asystent reżysera: Wojciech Sobolewski

inspicjent: Piotr Piotrowicz

kierowniczka produkcji: Aleksandra Szklarczyk

asystentka kostiumografa: Maria Godlewska

 

W scenariuszu wykorzystano wiersz Marka Zielińskiego.

 

Galeria

fot. Wojciech Sobolewski

Recenzje

  • „2030” jest spektaklem zaangażowanym społecznie, odnoszącym się do tematu świadomego kształtowania naszego społeczeństwa. Opowiada o sposobie, w jakim młodzież mieszkająca w Warszawie ją widzi. I zadaje pytania o dalszy rozwój i ludzi, i miasta. Poważny temat, ale ukazany w lekkiej formie, z dużą dawką humoru.

    Katarzyna Harłacz, Teatr dla Wszystkich
  • Grupa nastoletniej młodzieży opowiada o swoich marzeniach i o tym, jak jej życie może wyglądać w tytułowym 2030 roku. Te wizje są zaskakująco proste i intymne: żeby usłyszeć „kocham cię”, być zawsze blisko ze swoimi przyjaciółkami czy przyjaciółmi, zbudować „bazę”, czuć prawdziwe zainteresowanie ze strony rodziny. Obok marzeń ujawniają się też lęki i trudne emocje: wkurw, a nawet pogarda. Młoda obsada jest bardzo naturalna i wciąga publiczność w swoje osobiste historie, a świetnym tłem jest dla nich scenografia: Pałac Kultury z kartonów po bananach.

    Przemek Gulda, guldapoleca
  • Grupa nastolatków wprowadza nas w swoje skryte i prywatne fantazje związane z życiem w Warszawie. Mamy okazję doświadczyć konfliktu dwóch przyjaciółek, wspominać szałas z dzieciństwa czy zanurzyć się w przedmaturalnym napięciu. Uniwersalne wizje człowieka w wieku nastoletnim wplecione są w realia życia w Warszawie. To ta uniwersalność właśnie jest jedną z największych zalet „2030″. Dla osób w wieku bohaterów jest to okazja, by zgłębiając ich odczucia, przyjrzeć się samym sobie. Dla starszych może stanowić powrót do przeżyć sprzed lat, lub dostrzeżenie w sobie dzisiejszym trwających młodzieńczych emocji.

    Aleksandra Koteras, Dziennik Teatralny

Spektakl dofinansowany przez m.st. Warszawa. Powstaje w oparciu o dokument „Młoda Warszawa. Polityka młodzieżowa m.st. Warszawy”, którego zadaniem jest wypracowanie priorytetów, wartości i zasad wyznaczających kierunek zmian, do których Warszawa dąży w swoich działaniach i relacjach z młodymi mieszkańcami i mieszkankami. Polityka młodzieżowa m.st. Warszawy jest dokumentem programującym rozwój miasta w ramach strategii #Warszawa2030.

Dostępność spektaklu dofinansowano ze środków Fundacji ORLEN