-
TR Warszawa to teatr otwarty na nowe prądy artystyczne i pracujący dla przyszłości sztuki. Budujemy wokół naszych wszystkich działań oraz programu zaangażowaną wspólnotę twórców, twórczyń, uczestniczek i uczestników kultury. TR Warszawa to także teatr transparentny pod względem organizacyjnym i finansowym. Realizując obowiązek jawności i otwartości publicznej instytucji kultury, obok statutu z misją społeczną, przyjętej przez teatr koncepcji programowo-organizacyjnej, strategii zespołu TR Warszawa TEATR OTWARTY, publikujemy kolejne najważniejsze dokumenty regulujące pracę naszego teatru: kontrakt dyrektorki teatru, Natalii Dzieduszyckiej, strukturę organizacyjną, politykę ustalania wynagrodzeń twórców i twórczyń pracujących przy produkcjach spektakli i wydarzeń artystycznych, a także zarządzenia w sprawie wyjazdów służbowych i planowania kalendarza pracy artystycznej. W zakładce tej będziemy sukcesywnie dodawać kolejne wypracowane przez zespół TR Warszawa dokumenty. Wierzymy, że zainicjowane przez nas działania przyczynią się do budowania dobrych praktyk i realizacji misji publicznej teatru.
W strategii rozwoju zespołu TR Warszawa, wśród najważniejszych celów do osiągnięcia, zapisaliśmy transparentne zasady ustalania budżetów i wynagrodzeń. Zobowiązaliśmy się także do stosowania czytelnych i korzystnych warunków współpracy z twórcami i twórczyniami. Działając zgodnie z przyjętą przez nas strategią na najbliższe lata i jako jeden z pierwszych teatrów publicznych w Polsce, ogłaszamy politykę ustalania wynagrodzeń twórców i twórczyń pracujących przy produkcji spektakli i wydarzeń artystycznych w TR Warszawa.
Zawarta w niej siatka wynagrodzeń została wypracowana na bazie rozeznania rynku teatralnego i wieloletniej praktyki produkcyjnej. Siatka odpowiada kategoriom produkcji i wydarzeń artystycznych, zapisanych w „Strategii Zespołu TR Warszawa 2019-2023 TEATR OTWARTY”, razem z ich planowanymi budżetami.
Ogłaszając ten dokument realizujemy zawarte w misji i wizji TR Warszawa zobowiązanie do stosowania czytelnych i korzystnych warunków współpracy z twórcami i twórczyniami oraz do podmiotowego traktowania wszystkich uczestniczek i uczestników procesu twórczego.
Aby spełnić wymagania transparentności i jawności oraz pokazać międzynarodowy kontekst w jakim działa nasz teatr, publikujemy umowy na realizacje spektakli TR Warszawa zawarte z twórczyniami i twórcami, zaliczanymi zgodnie z przyjętą koncepcją programowo-organizacyjną teatru do nurtu międzynarodowego: Grzegorzem Jarzyną, Kornélem Mundruczó i René Polleschem.
Chcemy, aby nasze działania były krokiem w stronę pełnej jawności wynagrodzeń w polskim teatrze.
-
-
-
-
-
Przejdź do Centralnego Rejestru Umów
Pobierz Centralny Rejestr Umów TR Warszawa (plik .xlsx, ostatnia aktualizacja: 1.10.2020)
-
Pierwsze trzy spektakle zrealizowane w TR Warszawa przez laureatki i laureatów nagrody Debiut TR (wyróżnienia przyznawanego przez zespół TR Warszawa na Forum Młodej Reżyserii w Krakowie), posiadały budżet w wysokości 75.000,00 złotych. Przedstawienia zrealizowane były na sali warsztatowej TR Warszawa przy ul. Marszałkowskiej 8. Od 2020 roku spektakle w ramach Debiutu TR powstają na dużej scenie TR Warszawa przy ul. Marszałkowskiej 8, z budżetem zwiększonym z 75 000,00 do 80.000,00 złotych. Wynagrodzenia ustalane są w oparciu o limit budżetowy i regulamin ustalania wynagrodzeń twórców/twórczyń. W zależności od potrzeb projektu twórcy/twórczynie mogą w porozumieniu z działem produkcji TR Warszawa podjąć decyzję o innym, niż przewidziany w regulaminie, podziale środków na wynagrodzenia i inscenizację – w ramach wyznaczonego limitu.
Regulamin i polityka wynagrodzeń twórców i twórczyń w obecnym kształcie zostały ogłoszone i wprowadzone w 2020 roku. Wcześniejsze wynagrodzenia proponowane były twórcom i twórczyniom w kontekście całego budżetu spektaklu.2023
Michał Buszewicz – umowa z reżyserem, 2023, (PDF, 7 MB)
Wera Makowskx, Jakub Zalasa – umowa z reżyserami, 2023, (PDF, 5 MB)
Aleksandra Popławska – umowa z reżyserką, 2023, (PDF, 4MB)
Emma Hütt – umowa z reżyserką, 2023, (PDF, 11 MB)
2022
Wojtek Rodak – umowa z reżyserem, 2022, (PDF, 22 MB)
Wojtek Rodak – aneksy do umowy z reżyserem, 2022, (PDF, 2 MB)
Justyna Sobczyk – umowa z reżyserką, 2022, (PDF, 7 MB)
Justyna Sobczyk – umowa z reżyserką, 2022, (PDF, 12 MB)
2021
Luk Perceval – umowa z reżyserem , 2021 – „3Siostry” (PDF, 8,5 MB)
Luk Perceval – umowa z reżyserem, 2021 – „3Siostry” (PDF, 7MB )
Wiktor Bagiński – umowa z reżyserem, 2021 – „Serce” (PDF, 3,3 MB)
Jakub Skrzywanek – umowa z reżyserem – „Autokorekta” (PDF, 4 MB)
Weronika Szczawińska – umowa z reżyserką – „Klub” (PDF)
2020
Grzegorz Jarzyna – umowa z reżyserem, „2020: Burza” (PDF, 3 MB)
Katarzyna Kalwat – umowa z reżyserką, „Maria Klassenberg” (PDF, 2 MB)
Katarzyna Minkowska – umowa z reżyserką, „Stream” (PDF, 2 MB)
Luk Perceval – umowa z reżyserem, „3SIOSTRY” (PDF, 3 MB)
Magdalena Szpecht – umowa z reżyserką, „Wracać wciąż do domu” (PDF, 2 MB)
Weronika Szczawińska – umowa z reżyserką, „Onko” (PDF, 2 MB)
Agnieszka Olsten, Paweł Althamer – umowa z twórcami, „Wesele na Bródnie” (PDF, 3 MB)
2019
Grzegorz Pająk – umowa z reżyserem, 2019 – „Woyzeck” (PDF, 3,3 MB)
Grzegorz Jarzyna – umowa o dzieło – adaptacja książki „Inni ludzie” (PDF, 1,7 MB)Grzegorz Jarzyna – umowa o dzieło – reżyseria „Innych ludzi„
Grzegorz Jarzyna – umowa o dzieło – reżyseria teledysku (PDF, 3,2 MB)
Grzegorz Jarzyna – umowa o dzieło – adaptacja reżyserska – Boska Komedia (PDF, 2,2 MB)*
*Wydatkowane ze środków pozyskanych od strony zapraszającejGrzegorz Jarzyna – umowa o dzieło – adaptacja reżyserska – 4.48 Psychosis (PDF, 2,2 MB)*
*Wydatkowane ze środków pozyskanych od strony zapraszającejGrzegorz Jarzyna – umowa o dzieło – adaptacja reżyserska – Inni ludzie – Gdynia (PDF, 2,7 MB)*
*Wydatkowane ze środków pozyskanych od strony zapraszającejGrzegorz Jarzyna – umowa licencyjna – projekt scenografii – Inni ludzie (PDF, 4,4 MB)
Grzegorz Jarzyna – umowa o dzieło – próby wznowieniowe – Między nami dobrze jest (PDF, 2 MB)
Grzegorz Jarzyna – umowa o dzieło – próby wznowieniowe – G.E.N (PDF, 1,8 MB)
Grzegorz Jarzyna – umowa o przeniesienie praw autorskich – Inni ludzie (PDF, 1,7 MB)
2018
Klaudia Hartung-Wójciak – umowa z reżyserką, 2018 – „Chinka” (PDF, 2,1 MB)
Grzegorz Jarzyna – umowa o dzieło – adaptacja reżyserska – Bukareszt (PDF, 2,2 MB)*
*Wydatkowane ze środków pozyskanych od strony zapraszającejGrzegorz Jarzyna – umowa o dzieło – Astana (PDF, 1,8 MB)*
*Wydatkowane ze środków pozyskanych od strony zapraszającejJędrzej Piaskowski – umowa z reżyserem – Dawid jedzie do Izraela (PDF, 1,5 MB)
Jędrzej Piaskowski – aneks do umowy – Dawid jedzie do Izraela (PDF, 89 KB)
2017
Jędrzej Piaskowski – umowa z reżyserem, 2017 (PDF, 1,1 MB)
Grzegorz Jarzyna – scenariusz – G.E.N (PDF, 1 MB)Grzegorz Jarzyna – aneks (512 KB)
René Pollesch – reżyseria – Kalifornia / Grace Slick (PDF, 3,9 MB)
Kornél Mundruczó – reżyseria – The Witch (Cząstki kobiety) (PDF, 5,5 MB)
Grzegorz Jarzyna – reżyseria – Dwa miecze (PDF, 936 KB)*
Grzegorz Jarzyna – reżyseria – aneks do umowy – Dwa miecze (PDF, 1 MB)*
* Honorarium reżyserskie za spektakl „Dwa miecze” zostało wypłacone ze środków przekazanych TR Warszawa przez koproducenta spektaklu, Propel Performing Arts & Media Co Ltd i nie jest pełnym wynagrodzeniem reżysera za tę koprodukcję. Pozostała część wynagrodzenia została opłacona bezpośrednio przez koproducenta, podobnie jak inne koszty koprodukcji, ponoszone na miejscu w Chinach. Wkład finansowy TR Warszawa w tę koprodukcję wynosi 12.582,36 zł i obejmuje koszty identyfikacji wizualnej spektaklu oraz części wiz. Pozostałe wydatki, poniesione przez TR Warszawa (między innymi honoraria, koszty tłumaczeń, logistyki, materiałów produkcyjnych) zostały opłacone ze środków przekazanych teatrowi przez koproducenta w kwocie 233.985,29 zł.2016
Jędrzej Piaskowski – przedwstępna umowa z reżyserem, 2016 (PDF, 1,1 MB)
Grzegorz Jarzyna – reżyseria – Idioci (G.E.N) (PDF, 1,2 MB)Grzegorz Jarzyna – scenografia – Idioci (G.E.N) (PDF, 2 MB)
Grzegorz Jarzyna – Iwona, księżniczka Burgunda (PDF, 1,5 MB)*
*Honorarium reżyserskie za spektakl „Iwona, księżniczka Burgunda” poniesione przez TR Warszawa zostało wypłacone ze środków przekazanych teatrowi przez Instytut Adama Mickiewicza i nie jest pełnym wynagrodzeniem reżysera za tę produkcję. Pozostała część wynagrodzenia i inne koszty koprodukcji została opłacona bezpośrednio przez koproducenta, Teatr Narodów w Moskwie.Grzegorz Jarzyna – przekazanie praw – Idioci (G.E.N) (PDF, 1 MB)
2015
Grzegorz Jarzyna – Męczennicy (PDF, 2,1 MB)Grzegorz Jarzyna – opracowanie muzyczne – Męczennicy (PDF, 2,2 MB)
Grzegorz Jarzyna – umowa o dzieło – reżyseria – Męczennicy (PDF, 2,2 MB)
2014
Grzegorz Jarzyna – Teren TR (PDF, 1,7 MB)Grzegorz Jarzyna – Umowa o dzieło, lekcja mistrzowska (PDF, 1,6 MB)
2013
Grzegorz Jarzyna – umowa z reżyserem – Festiwal w Adelaide (PDF, 341 KB)*
*Wydatkowane ze środków pozyskanych od strony zapraszającejGrzegorz Jarzyna – umowa zlecenie – warsztaty mistrzowskie (931 KB)
-
-
-
-
Sprawozdanie finansowe – 2023
Sprawozdanie finansowe 2023Opinia biegłego rewidenta
Zatwierdzenie sprawozdania finansowegoSprawozdanie finansowe – 2022
Sprawozdanie finansowe 2022
Zatwierdzenie sprawozdania finansowegoSprawozdanie finansowe – 2021
Sprawozdanie finansowe 2021
Opinia biegłego rewidenta
Zatwierdzenie sprawozdania finansowegoSprawozdanie finansowe – 2020
Wprowadzenie do sprawozdania
Sprawozdanie finansowe 2020
Dodatkowe informacje i objaśnienia do sprawozdania finansowego
Sprawozdanie niezależnego biegłego rewidenta z badania rocznego sprawozdania finansowego
Zatwierdzenie sprawozdania finansowego 2020Sprawozdanie finansowe – 2019
Wprowadzenie do sprawozdania
Rachunek zysków i strat (wariant porównawczy)
Bilans
Dodatkowe informacje i objaśnienia do sprawozdania
Sprawozdanie niezależnego biegłego rewidenta z badania rocznego sprawozdania finansowego za rok 2019
Zatwierdzenie sprawozdania