Embargo na rozmowę o pracy. Musisz im zrobić embargo.

  • Nowość
  • Marszałkowska 8

Za dużo wszystkiego

reż.Michał Buszewicz
02.11 19:00-20:40
  • TR bez barier / Pętla indukcyjna
03.11 19:00-20:40
  • TR bez barier / Pętla indukcyjna
05.11 19:00-20:40
  • TR bez barier / Pętla indukcyjna
Kup bilet
  • Reżyseria

    Michał Buszewicz

  • Premiera

     28 czerwca 2024

  • Czas trwania

    1 godz. 40 min

  • Bilety
    Bilet normalny: 105 zł
    Bilet ulgowy: 80 zł
    Bilet normalny grupowy (powyżej 10 osób): 90 zł
    Bilet ulgowy grupowy (powyżej 10 osób): 70 zł

O spektaklu

„Za dużo wszystkiego” to próba zmierzenia się z mechanizmami organizującymi relacje pracy, z cieniami i blaskami rywalizacji, terrorem deadlinów i wszechobecnym przemęczeniem. Jak to się stało, że moment odpoczynku coraz częściej odkładamy na tzw. później, naiwnie wierząc, że wytrzymamy więcej (stając się ciałami idealnymi i nieśmiertelnymi)? Dlaczego nam się wydaje, że doba wytrzyma więcej, że nasze życia wytrzymają więcej, że z niewiadomego źródła nadejdzie w końcu upragniona pochwała albo nagroda i nagle wszystko się zmieni? Ile pracy trzeba włożyć, żeby spełniły się napędzane paliwem indywidualizmu pragnienia o byciu kimś wyjątkowym, kimś nie do zastąpienia, nie do podrobienia?

Praca jako faktor najmocniej definiujący nasze życie to informacja, którą czasem podajemy jeszcze zanim się komuś przedstawimy z imienia. To pole zmagań z naszym własnym poczuciem winy za to, że nie robimy tyle, ile byśmy chcieli_ały albo mogli_ły. To obszar, w którym rywalizujemy sami_e ze sobą. Czy żeby utrzymać pozycję w tym wyścigu, trzeba biec najszybciej jak się umie, a żeby przesunąć się do przodu – trzeba to robić jeszcze szybciej? Czy da się w ogóle dobiec do mety?

Wrażliwe treści

W spektaklu pojawiają się migające światła, dym oraz wulgaryzmy. Zawiera także treści dotyczące uzależnienia od pracy.

Twórczynie i twórcy

scenariusz i reżyseria: Michał Buszewicz

scenografia i kostiumy: Doris Nawrot

choreografia: Katarzyna Sikora

muzyka: Aleksandra Gryka

wideo: Michał Dobrucki

reżyseria światła: Klaudyna Schubert

asystentka reżysera: Katarzyna Gawryś

inspicjentka: Monika Tuniewicz

kierowniczka produkcji: Aleksandra Szklarczyk

asystentka scenografki: Julia Zawadzka

 

kierownik techniczny: Michał Golasa
zastępca kierownika technicznego: Andrii Pogorielov
realizatorzy dźwięku: Piotr Domiński, Andrii Pogorielov, Jakub Sapka, Jerzy Szelewicz
realizatorzy wideo: Łukasz Karzewski, Marcin Kaszyński, Marcin Metelski
realizatorzy światła: Daniel Sanjuan Ciepielewski, Jędrzej Jęcikowski, Konrad Kajak, Kacper Stykowski
charakteryzatorki: Milena Jura, Dominika Zatońska
garderobiane: Elżbieta Kołtonowicz, Teresa Rutkowska
brygadzista sceny: Łukasz Winkowski
rekwizytor: Marcin Puanecki
montażyści: Mariusz Basiak, Paweł Iwaniuk, Marcin Puanecki, Tomasz Trojanowski, Łukasz Winkowski
specjalista budowy dekoracji, ślusarz: Tomasz Ciężarek
stolarz: Tadeusz Tomaszewski

Galeria

fot. Wojciech Sobolewski

  • Wykpiwa fasadowość bycia niezastąpionym, piętnuje przymus bycia perfekcyjnym, podobania się i wiecznego dawania rady, a nade wszystko uzasadniania swojego istnienia w świecie przez pracę. „Muszę być zajęty, bo inaczej w ogóle mnie nie ma” – te słowa porażają, podobnie jak wizja bycia nieczłowiekiem, tylko dlatego, że pozwalamy sobie na luksus chwilowego nicnierobienia. Spektakl w TR Warszawa woła o work-life balance, o dostrzeżenie drugiego człowieka i życia poza zawodową harówką.

    Marek Zajdler, naszteatr.pl
  • Bardzo smutna, choć napisana i zagrana w komediowy sposób opowieść o kulturze zapierdolu i patologiach korpo życia. Branie na siebie zbyt wielu zadań, zaniedbywanie rodziny, nabieranie się na fałszywe obietnice kapitalizmu – niewielka, mocno, nomen omen, zapracowana obsada odgrywa to wszystko w mocnych scenach, często opartych na zabawnych referencjach, jak np. pojedynek na miecze świetlne.

    Przemysław Gulda, guldapoleca

Partner premiery