-
Reżyseria
Michał Buszewicz
-
Premiera
28 czerwca 2024
-
Czas trwania
1 godz. 40 min
-
Bilety
Bilet normalny: 105 złBilet ulgowy: 80 złBilet normalny grupowy (powyżej 10 osób): 90 złBilet ulgowy grupowy (powyżej 10 osób): 70 zł
O spektaklu
„Za dużo wszystkiego” to próba zmierzenia się z mechanizmami organizującymi relacje pracy, z cieniami i blaskami rywalizacji, terrorem deadlinów i wszechobecnym przemęczeniem. Jak to się stało, że moment odpoczynku coraz częściej odkładamy na tzw. później, naiwnie wierząc, że wytrzymamy więcej (stając się ciałami idealnymi i nieśmiertelnymi)? Dlaczego nam się wydaje, że doba wytrzyma więcej, że nasze życia wytrzymają więcej, że z niewiadomego źródła nadejdzie w końcu upragniona pochwała albo nagroda i nagle wszystko się zmieni? Ile pracy trzeba włożyć, żeby spełniły się napędzane paliwem indywidualizmu pragnienia o byciu kimś wyjątkowym, kimś nie do zastąpienia, nie do podrobienia?
Praca jako faktor najmocniej definiujący nasze życie to informacja, którą czasem podajemy jeszcze zanim się komuś przedstawimy z imienia. To pole zmagań z naszym własnym poczuciem winy za to, że nie robimy tyle, ile byśmy chcieli_ały albo mogli_ły. To obszar, w którym rywalizujemy sami_e ze sobą. Czy żeby utrzymać pozycję w tym wyścigu, trzeba biec najszybciej jak się umie, a żeby przesunąć się do przodu – trzeba to robić jeszcze szybciej? Czy da się w ogóle dobiec do mety?
W spektaklu pojawiają się migające światła, dym oraz wulgaryzmy. Zawiera także treści dotyczące uzależnienia od pracy.
Twórczynie i twórcy
scenariusz i reżyseria: Michał Buszewicz
scenografia i kostiumy: Doris Nawrot
choreografia: Katarzyna Sikora
muzyka: Aleksandra Gryka
wideo: Michał Dobrucki
reżyseria światła: Klaudyna Schubert
asystentka reżysera: Katarzyna Gawryś
inspicjentka: Monika Tuniewicz
kierowniczka produkcji: Aleksandra Szklarczyk
asystentka scenografki: Julia Zawadzka
kierownik techniczny: Michał Golasa
zastępca kierownika technicznego: Andrii Pogorielov
realizatorzy dźwięku: Piotr Domiński, Andrii Pogorielov, Jakub Sapka, Jerzy Szelewicz
realizatorzy wideo: Łukasz Karzewski, Marcin Kaszyński, Marcin Metelski
realizatorzy światła: Daniel Sanjuan Ciepielewski, Jędrzej Jęcikowski, Konrad Kajak, Kacper Stykowski
charakteryzatorki: Milena Jura, Dominika Zatońska
garderobiane: Elżbieta Kołtonowicz, Teresa Rutkowska
brygadzista sceny: Łukasz Winkowski
rekwizytor: Marcin Puanecki
montażyści: Mariusz Basiak, Paweł Iwaniuk, Marcin Puanecki, Tomasz Trojanowski, Łukasz Winkowski
specjalista budowy dekoracji, ślusarz: Tomasz Ciężarek
stolarz: Tadeusz Tomaszewski
Galeria
fot. Wojciech Sobolewski
-
Wykpiwa fasadowość bycia niezastąpionym, piętnuje przymus bycia perfekcyjnym, podobania się i wiecznego dawania rady, a nade wszystko uzasadniania swojego istnienia w świecie przez pracę. „Muszę być zajęty, bo inaczej w ogóle mnie nie ma” – te słowa porażają, podobnie jak wizja bycia nieczłowiekiem, tylko dlatego, że pozwalamy sobie na luksus chwilowego nicnierobienia. Spektakl w TR Warszawa woła o work-life balance, o dostrzeżenie drugiego człowieka i życia poza zawodową harówką.
-
Bardzo smutna, choć napisana i zagrana w komediowy sposób opowieść o kulturze zapierdolu i patologiach korpo życia. Branie na siebie zbyt wielu zadań, zaniedbywanie rodziny, nabieranie się na fałszywe obietnice kapitalizmu – niewielka, mocno, nomen omen, zapracowana obsada odgrywa to wszystko w mocnych scenach, często opartych na zabawnych referencjach, jak np. pojedynek na miecze świetlne.
Partner premiery