• Marszałkowska 8

Ewelina płacze

reż.Anna Karasińska
  • Reżyseria

    Anna Karasińska

  • Premiera

    1 października 2015

  • Czas trwania

    1 godz.

  • Bilety

    Bilet normalny: 80 zł
    Bilet ulgowy: 65 zł
    Bilet normalny grupowy (powyżej 10 osób): 70 zł
    Bilet ulgowy grupowy (powyżej 10 osób): 55 zł

O spektaklu

Jak być sobą w świecie, w którym naszą tożsamość tworzy tyle różnych, często sprzecznych narracji? Zobacz błyskotliwy debiut reżyserki Anny Karasińskiej – “Ewelina płacze” w TR Warszawa.

Scenariusz spektaklu jest zbudowany z fantazji, obiegowych opinii i wizerunków medialnych aktorek i aktorów. Aktorzy grają tu siebie samych wyobrażonych przez kogoś innego. Nie mając możliwości sprostowania informacji na swój temat pozostają uwięzieni w swoich przypadkowych i fragmentarycznych tożsamościach, które przenikają się z ich prywatną prawdą. Spiętrzenie ról sprawia, że nie wiadomo już do kogo należą wypowiadane ze sceny kwestie.

Od autorki: Rozmontowujemy sytuację teatralną aby wejść w bliskość z widzami i samymi sobą. Absurd sytuacji, którą stworzyliśmy jest sposobem na wymknięcie się poza obręb oczekiwań i schematów. W naszej pracy wielokrotne wywracaliśmy wszystko do góry nogami i doświadczaliśmy płynącej z tego wolności, która jak mamy nadzieję, udziela się naszym widzom.

Twórcy i twórczynie

tekst, reżyseria: Anna Karasińska
współpraca dramaturgiczna: Magdalena Kerestey
choreografia: Marta Ziółek
asystentka reżyserki: Ewelina Pankowska
produkcja: Karolina Pająk
inspicjentka: Karolina Gębska

Galeria

fot. Maria Ankiersztejn

Recenzje

  • Odtrutka na teatralną nudę. Świetne!

    Zdzisław Pietrasik, TVP Kultura
  • Błyskotliwy i przewrotny debiut Anny Karasińskiej (…) to komedia utkana z wyobrażeń teatralnej magii, marzeń o karierze aktorskiej i przebijającej się przez nie świadomości bezwzględnej hierarchii świata sztuki. Karasińska bawi się różnymi warstwami fikcji, kpi z kultu gwiazd i otaczającego od zawsze modne i od lat awangardowe miejsca klimatu glamour.

    Witold Mrozek, Gazeta Wyborcza
  • Dowcipnie i bez odrobiny patosu obnaża kłamstwo teatru, zdziera z niego blichtr i z wyczuciem pokpiwa.

    Jacek Wakar, Dziennik Gazeta Prawna

Nagrody

  • 51. Przegląd Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2016 w Szczecinie

    Nagroda Promocyjna im. Kazimierza Krzanowskiego dla Anny Karasińskiej za błyskotliwość, inteligencję, konsekwencję w tworzeniu wypowiedzi, która burzy tradycyjne hierarchie i pokazuje, jak ważne jest zaufanie w pracy teatralnej.

  • 51. Przegląd Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2016 w Szczecinie

    Nagroda Magnolii – Nagroda Miasta Szczecina dla Marii Maj, Eweliny Pankowskiej, Adama Woronowicza i Rafała Maćkowiaka za ukazanie wartości kolektywnej pracy w teatrze; za stworzenie perfekcyjnie współgrającego zespołu, który bawiąc się swoją tożsamością, zadaje ważne pytanie o to, co znaczy dzisiaj bycie sobą.

Przy pisaniu tekstu wykorzystane zostały improwizacje: Bogny Gronieckiej, Moniki Kłobukowskiej, Katarzyny Obidzińskiej, Karoliny Płanik, Beaty Terech.
Autorka projektu przeprowadziła również wywiady z członkami grupy Hurragram i młodzieżą z grupy teatralnej w SCEK-u.

Linia nowych talentów / Teren TR

Spektakl zrealizowany w ramach projektu Teren TR, wspierającego rozwój nowych talentów teatralnych. Teren TR to jeden z elementów programu TR Warszawa – Linii nowych talentów. TR Warszawa od lat wspiera rozwój nowych talentów artystycznych, prowadząc takie projekty jak np. Teren Warszawa, TR/PL, Teren TR, Młody TR, Debiut TR, rezydencje artystyczne, gościnne pokazy prac dyplomowych i spektakli, czy przedstawienia repertuarowe, do realizacji których zapraszane są nowi twórcy i twórczynie, a wybrane projekty są rozwijane we współpracy z partnerami zagranicznymi. TR Warszawa pełni rolę artystycznego schronu, w którym artystki i artyści mogą eksperymentować i realizować swoje pomysły na teatr. 

W ramach Linii nowych talentów swoje spektakle zrealizowali m.in.: Anna Karasińska
(„Ewelina płacze”, „Fantazja”), Piotr Trojan („Grind/r”), Magda Szpecht („Możliwość wyspy”, „Wracać wciąż do domu”), Wojciech Blecharz („Soundwork”), Katarzyna Kalwat („Holzwege, Rechnitz. Opera – Anioł Zagłady”, „Maria Klassenberg. Ekstazy”, „Staff Only” – koprodukcja Biennale Warszawa i TR Warszawa), Małgorzata Wdowik („Piłkarze”, „Strach”), Jędrzej Piaskowski („Puppenhaus. Kuracja”, „Dawid jedzie do Izraela”), Klaudia Hartung-Wójciak („Chinka”), Grzegorz Jaremko („Woyzeck”), Katarzyna Minkowska („Stream”).