• Marszałkowska 8

Ewelina płacze

reż.Anna Karasińska
  • Reżyseria

    Anna Karasińska

  • Premiera

    1 października 2015

  • Czas trwania

    1 godz. (bez przerwy)

  • Ceny biletów

    70 zł – normalny

    40 zł – ulgowy

    30 zł – wejściówka

O spektaklu

Jak być sobą w świecie, w którym naszą tożsamość tworzy tyle różnych, często sprzecznych narracji? Zobacz błyskotliwy debiut reżyserki Anny Karasińskiej – “Ewelina płacze” w TR Warszawa.

Scenariusz spektaklu jest zbudowany z fantazji, obiegowych opinii i wizerunków medialnych aktorek i aktorów. Aktorzy grają tu siebie samych wyobrażonych przez kogoś innego. Nie mając możliwości sprostowania informacji na swój temat pozostają uwięzieni w swoich przypadkowych i fragmentarycznych tożsamościach, które przenikają się z ich prywatną prawdą. Spiętrzenie ról sprawia, że nie wiadomo już do kogo należą wypowiadane ze sceny kwestie.

Od autorki:

Rozmontowujemy sytuację teatralną aby wejść w bliskość z widzami i samymi sobą. Absurd sytuacji, którą stworzyliśmy jest sposobem na wymknięcie się poza obręb oczekiwań i schematów. W naszej pracy wielokrotne wywracaliśmy wszystko do góry nogami i doświadczaliśmy płynącej z tego wolności, która jak mamy nadzieję, udziela się naszym widzom.”

Twórcy i twórczynie

tekst, reżyseria: Anna Karasińska

współpraca dramaturgiczna: Magdalena Rydzewska

choreografia: Marta Ziółek

Realizacja

produkcja: Karolina Pająk

asystentka reżysera: Ewelina Pankowska

inspicjentka: Karolina Gębska

Galeria

fot. Maria Ankiersztejn

Recenzje

  • „Odtrutka na teatralną nudę. Świetne!”

    Zdzisław Pietrasik, TVP Kultura
  • „Błyskotliwy i przewrotny debiut Anny Karasińskiej. (…) to komedia utkana z wyobrażeń teatralnej magii, marzeń o karierze aktorskiej i przebijającej się przez nie świadomości bezwzględnej hierarchii świata sztuki. Karasińska bawi się różnymi warstwami fikcji, kpi z kultu gwiazd i otaczającego od zawsze modne i od lat awangardowe miejsca klimatu glamour.”

    Witold Mrozek, Gazeta Wyborcza
  • „Dowcipnie i bez odrobiny patosu obnaża kłamstwo teatru, zdziera z niego blichtr i z wyczuciem pokpiwa.”

    Jacek Wakar, Dziennik Gazeta Prawna

Nagrody

  • Nagroda Promocyjna im. Kazimierza Krzanowskiego

    Dla Anny Karasińskiej „za błyskotliwość, inteligencję, konsekwencję w tworzeniu wypowiedzi, która burzy tradycyjne hierarchie i pokazuje, jak ważne jest zaufanie w pracy teatralnej” na 51. Przeglądzie Teatrów Małych Form Kontrapunkt 2016 w Szczecinie

  • Nagroda Magnolii – Nagroda Miasta Szczecina

    dla Marii Maj, Eweliny Pankowskiej, Adama Woronowicza i Rafała Maćkowiaka „za ukazanie wartości kolektywnej pracy w teatrze; za stworzenie perfekcyjnie współgrającego zespołu, który bawiąc się swoją tożsamością, zadaje ważne pytanie o to, co znaczy dzisiaj bycie sobą” na 51. Przeglądzie Teatrów Małych Form Kontrapunkt 2016 w Szczecinie

  • Przy pisaniu tekstu wykorzystane zostały improwizacje: Bogny Gronieckiej, Moniki Kłobukowskiej, Katarzyny Obidzińskiej, Karoliny Płanik, Beaty Terech.
    Autorka projektu przeprowadziła również wywiady z członkami grupy Hurragram i młodzieżą z grupy teatralnej w SCEK-u.

Linia nowych talentów / Teren TR 


Spektakl zrealizowany w ramach projektu Teren TR, wspierającego rozwój nowych talentów teatralnych. Teren TR to jeden z elementów programu TR Warszawa – Linii nowych talentów. TR Warszawa od lat wspiera rozwój nowych talentów artystycznych, prowadząc takie projekty jak np. Teren Warszawa, TR/PL, Teren TR, Młody TR, Debiut TR, rezydencje artystyczne, gościnne pokazy prac dyplomowych i spektakli, czy przedstawienia repertuarowe, do realizacji których zapraszane są nowi twórcy i twórczynie, a wybrane projekty są rozwijane we współpracy z partnerami zagranicznymi. TR Warszawa pełni rolę artystycznego schronu, w którym artystki i artyści mogą eksperymentować i realizować swoje pomysły na teatr. 

W ramach Linii nowych talentów swoje spektakle zrealizowali m.in.: Anna Karasińska (Ewelina płacze, Fantazja), Piotr Trojan (Grind/r), Magda Szpecht (Możliwość wyspy, Wracać wciąż do domu), Wojciech Blecharz (Soundwork), Katarzyna Kalwat (Holzwege, Rechnitz. Opera – Anioł Zagłady, Maria Klassenberg. Ekstazy, Staff Only – koprodukcja Biennale Warszawa i TR Warszawa), Małgorzata Wdowik (Piłkarze, Strach), Jędrzej Piaskowski (Puppenhaus. Kuracja, Dawid jedzie do Izraela), Klaudia Hartung-Wójciak (Chinka), Grzegorz Jaremko (Woyzeck), Katarzyna Minkowska (Stream).

Patroni