• Marszałkowska 8

Grind/r

reż.Piotr Trojan
  • Reżyseria

    Piotr Trojan

  • Dramaturgia:

    Michał Pabian

  • Premiera

    2 października 2015

  • Czas trwania

    1 godz. 30 min.

  • Ceny biletów

    70 zł – normalny

    40 zł – ulgowy

    30 zł – wejściówka

Uwaga!

Nietypowy układ widowni: Miejsca nienumerowane. Widzowie siedzą na krzesłach i materacach rozstawionych po dwóch stronach sceny.

O spektaklu

Sztuka Piotra Trojana oparta jest na zapisie kilkunastu autentycznych spotkań, zaaranżowanych za pomocą aplikacji randkowej dla gejów Grindr. Projekt pokazuje drugą, ukrytą stronę życia metropolii, a jednocześnie analizuje fenomen seksu w epoce cyfrowej. Znalezienie odpowiedniego partnera lub partnerki niegdyś wymagało wielu starań i czasu, dzisiaj trwa tyle, ile kliknięcie na ekranie smartfona. Jaki wpływ na relacje seksualne między ludźmi mają nowe technologie? W jaki sposób aplikacje randkowe zmieniają obyczajowość? Czy Grindr to rzeczywiście miejsce, gdzie marzenia się spełniają? 

Spektakl rekomendowany dla widzów powyżej 18 roku życia lub za zgodą rodziców i prawnych opiekunów (prosimy o kontakt z działem edukacji: edukacja@trwarszawa.pl). 

Fragment tekstu:

Grindr to raj / gra w spełnianie marzeń. / masz małą ikonkę ze swoim zdjęciem / opis czego szukasz / pisz co chcesz / wszyscy tu i tak w jednym celu / Grasz / pokonujesz kolejne etapy / czasem trafiasz na przeszkody / atakował cię wirus / ale wygrałeś / tym razem organizm się wybronił / przechodzisz do kolejnego etapu / a potrzeby twe coraz większe / nie wiem jakie jest zakończenie / bo nie skończyłem jeszcze tej zabawy / ale jestem na wysokim poziomie / ja jestem już ekspertem

Twórcy i twórczynie

tekst i reżyseria: Piotr Trojan

dramaturgia: Michał Pabian

scenografia i kostiumy: Dominika Olszowy

scenografia i reżyseria świateł: Aleksandr Prowaliński

video: Patrycja Płanik

choreografia: Tomasz Bazan

muzyka: Marcin Janus

asystent reżysera: Jan Dravnel

Galeria

fot. Maria Ankiersztejn

Recenzje

  • “Tak że, drogie pedały i pedersatki, odłóżcie ajfąny i idźcie do teatru.”

    Mike Urbaniak, Gazeta Wyborcza – Wysokie Obcasy
  • “Czy Grindr to sposób na spędzanie całego życia? Czy nadchodzi moment, w którym aplikację zastępuje prawdziwa, międzyludzka relacja oparta na uczuciach a nie na seksie? Czy raz poddając się tej pozornej wolności i władzy wyboru, można od niej uciec?”

    Agnieszka Górnicka, Teatr dla Was

Linia nowych talentów / Teren TR 


Spektakl zrealizowany w ramach projektu Teren TR, wspierającego rozwój nowych talentów teatralnych. Teren TR to jeden z elementów programu TR Warszawa – Linii nowych talentów. TR Warszawa od lat wspiera rozwój nowych talentów artystycznych, prowadząc takie projekty jak np. Teren Warszawa, TR/PL, Teren TR, Młody TR, Debiut TR, rezydencje artystyczne, gościnne pokazy prac dyplomowych i spektakli, czy przedstawienia repertuarowe, do realizacji których zapraszane są nowi twórcy i twórczynie, a wybrane projekty są rozwijane we współpracy z partnerami zagranicznymi. TR Warszawa pełni rolę artystycznego schronu, w którym artystki i artyści mogą eksperymentować i realizować swoje pomysły na teatr. 

W ramach Linii nowych talentów swoje spektakle zrealizowali m.in.: Anna Karasińska (Ewelina płacze, Fantazja), Piotr Trojan (Grind/r), Magda Szpecht (Możliwość wyspy, Wracać wciąż do domu), Wojciech Blecharz (Soundwork), Katarzyna Kalwat (Holzwege, Rechnitz. Opera – Anioł Zagłady, Maria Klassenberg. Ekstazy, Staff Only – koprodukcja Biennale Warszawa i TR Warszawa), Małgorzata Wdowik (Piłkarze, Strach), Jędrzej Piaskowski (Puppenhaus. Kuracja, Dawid jedzie do Izraela), Klaudia Hartung-Wójciak (Chinka), Grzegorz Jaremko (Woyzeck), Katarzyna Minkowska (Stream).

Patroni