Wiśniewska
Aleksandra
Zastępczyni dyrektorki ds. finansowo-organizacyjnych
Biogram
W latach 2015-2022 kierowniczka produkcji w Teatrze Studio im. St. I. Witkiewicza w Warszawie. W
jej producenckim portfolio znajdują się spektakle Natalii Korczakowskiej takie jak „Biesy”,
„WITKACY | Two-headed calf” (koprodukcja z California Institute for the Arts, Los Angeles) i
„Krasz”, a także premiery Cezarego Tomaszewskiego, Grzegorza Jaremko, Michała Zadary,
Radka Rychcika, Michała Walczaka (koprodukcja Pożar w Burdelu), Rafała
Dziemidoka, Jacka Poniedziałka, Leonardo Moreiry czy Marcina Bartnikowskiego (koprodukcja Teatr
Hotel Malabar).
Doktorka nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse. Stypendystka Fulbrighta na
Uniwersytecie Harvarda w 2022 roku. Absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów
Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim z tytułami magistra na Wydziale Nauk
Ekonomicznych i w Instytucie Kultury Polskiej.
Jedna z czołowych przedstawicielek ekonomii kultury w Polsce. Członkini zarządu Association for
Cultural Economics International. Od 2019 roku adiunktka na Wydziale Nauk Ekonomicznych
Uniwersytetu Warszawskiego, współzałożyciela i współkierowniczka ośrodka badawczego Association for Cultural Economics Poland na WNE UW. W latach 2018-2022 wykładowczyni Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza na kierunku Wiedza o Teatrze (zajęcia z ekonomii teatru i produkcji teatralnej).
Autorka artykułów naukowych publikowanych w czasopismach „Journal of Cultural Economics” i
„International Journal of Cultural Policy”. Współredaktorka zbiorów dramatów Savyon Liebrecht
„Rzecz o banalności… i inne sztuki”, Odona von Horvatha „Dramaty zebrane”, tom I i II i
Girisha Karnada „Album ślubny” (wyd. Agencja Dramatu i Teatru „ADiT”).