„Stream” w TR Online już w sobotę

Zobacz ostatni Debiut TR na żywo w TR Online. To historia o miłości, zbrodni, żałobie matki i trudnym przejściu ze świata żywych do Hadesu. Nowe, współczesne spojrzenie na ponadczasowe mity o Kore, Narcyzie i Demeter osadzone w dobie internetu. Streaming ostatniego Debiutu TR – “Streamu” w reż. Katarzyny Minkowskiej już w sobotę, 30 stycznia w TR online!

  • 18:45

    Wprowadzenie do spektaklu.
    Prowadzenie: Monika Frajczyk

  • 19:00

    Streaming spektaklu na żywo
    TR Bez Barier: Wydarzenie tłumaczone na polski język migowy (PJM)

  • 20:40

    Spotkanie i rozmowa z twórcami i twórczyniami spektaklu.
    Prowadzenie: Sylwia Chutnik
    Rozmowa streamingowana też na Facebooku TR Warszawa

Kup bilet w przedsprzedaży za 29,90 zł

Cena biletu w dniu wydarzenia: 39,90 zł.

Fot. Maciej Jaźwiecki

Streamingi w TR Online reżyserują najlepsi reżyserzy multimedialni i eksperci, którzy wnoszą do produkcji nową jakość przekładania języka teatru na ekran. Reżyserką transmitowanej realizacji “Streamu” będzie współtwórczyni spektaklu, Agata Rucińska – odpowiedzialna za użyte w produkcji scenicznej materiały fotograficzne i video. Zobacz je w wystawie, która jest uzupełnieniem spektaklu – „Stream. Kolekcja wyobrażeń” dostępnej online.

Zobacz wystawę na stream.trwarszawa.pl

O spektaklu

Inspirowany greckimi mitami i prawdziwymi wydarzeniami spektakl o cyfrowej e-generacji, dla której wirtualna przestrzeń staje się ważniejsza od życia. Kore, współczesna e-girl ucieka od swej chronicznie chorej matki Demeter w świat internetowych relacji i streamów. Razem z poznanym w sieci Narcyzem snuje marzenia o śmierci. Kiedy wirtualne fantazje nastolatków materializują się w realnym świecie, do akcji wkraczają greccy bogowie. Czy woda z Lete – rzeki zapomnienia uleczy ból?

Na scenie zagrają Martyna Byczkowska, Mateusz Górski, Natalia Kalita, Maria Maj oraz Paweł Tomaszewski.

Stream to opowieść o stracie, rozumianej jako tragedia, ale również jako zmiana. Odchodzenie, znikanie, kult i pamięć o zmarłych to uniwersalne doświadczenia, towarzyszące ludzkości od zawsze. Jakie formy przybierają w epoce cyfrowej? W jaki sposób współczesny człowiek przechodzi rytuał pożegnania? Jak radzi sobie z pustką i zapomnieniem?

Spektakl czerpie materiał dramaturgiczny z mitologicznej historii bogini Demeter, której córka – Kore została porwana przez Hadesa, gdy na łące pod Enną schyliła się po kwiat narcyza. Odwołuje się także do współczesnych aktów przemocy, m.in. do zdarzenia z 2019 roku – w Utica w stanie Nowy York dwudziestojednoletni Brandon Clark zamordował Biancę Devins, osiemnastoletnią e-girl, i zamieścił relację z jej morderstwa na internetowej platformie Discord. Tematy mityczne znajdują tu swoje odbicie w wirtualnych przestrzeniach i na odwrót – zjawiska zaczerpnięte z Facebooka i Instagrama wpisują się w strumień antycznego uniwersum.

Debiut TR

Spektakl powstał w ramach nagrody Debiut TR, powołanej w listopadzie 2015 roku w TR Warszawa. Wyróżnienie przyznawane jest co roku na Forum Młodej Reżyserii w Krakowie, organizowanym przez Akademię Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Celem nagrody jest wspieranie rozwoju artystycznego młodych twórców i twórczyń teatru. Nagrodzony reżyser lub reżyserka otrzymuje zaproszenie do zrealizowania przedstawienia w TR Warszawa w kolejnym sezonie teatralnym. Katarzyna Minkowska jest laureatką nagrody Debiut TR 2020. 

Debiut TR to jeden z elementów Linii nowych talentów – nurtu programowego TR Warszawa. TR Warszawa od lat wspiera rozwój nowych talentów artystycznych, pełniąc rolę artystycznego schronu, w którym artystki i artyści mogą eksperymentować i realizować swoje pomysły na teatr. 

Produkcja spektaklu współfinansowana przez Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie.

Wsparcie ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19.

Tłumaczenie na polski język migowy realizowane w ramach projektu TR Bez Barier.

Projekt TR Bez Barier 2020 dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.